 |
Giełda pytań egzaminacyjnych na ŚK Pilota Paralotni Giełda pytań egzaminacyjnych na ŚK Pilota Paralotni
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miszka
Gość
|
Wysłany: Pią 10:01, 10 Sie 2007 Temat postu: Pytania jakie zapamiętałem |
|
|
METEOROLOGIA
1. Na obszarach, dla których izobary na mapach pogody są bardzo oddalone jedna od drugiej można oczekiwać:
2. Turbulencje powietrza oddziałują na paralotnie i lotnie:
3. Najniższą podstawę mają chmury ....
4. Z jakiej chmury następuje opad mżawki ?
5. Z jakiej chmury następuje opad gradu ?
6. Widoczność we mgle wynosi maksymalnie...
NAWIGACJA
1. Kierunek wiatru NE - podać w stopniach,
2. Kierunek wiatru NW - podać w stopniach,
3. Kierunek wiatru SE - podać w stopniach,
4. Kierunek wiatru SW - podać w stopniach,
5. Co to jest południk ?
6. Obliczyć czas UTC dla czasu polskiego zima
7. Obliczyć czas UTC dla czasu polskiego lato
AERODYNAMIKA
1. Jak zmieni się współczynnik oporu ciała o dowolnym kształcie
w powietrzu, gdy prędkość opływu zwiększy się dwukrotnie?
2. Siła nośna skrzydła (profilu aerodynamicznego) zależy
od gęstości powietrza. Gdy gęstość powietrza spada, siła nośna:
3. Jak nazywa się obrót aparatu latającego wokół osi pionowej?
4. Redukcję oporu indukowanego na płacie nośnym uzyskuje się m.in. przez:
5. Jak zmieni się opór powietrza gdy prędkość urządzenia latającego wzrośnie dwukrotnie?
6. Do konkretnych prędkości charakteryzujących własności lotne paralotni należą:
7. Rozkład siły nośnej na powierzchni skrzydła paralotni:
8. Opór stawiany przez wszystkie linki, jak również opór stawiany przez pilota wraz z uprzężą razem wzięte nazywamy:
9. Im mniejsza jest gęstość powietrza
10. Opór powstający w wyniku wyrównania ciśnień na końcach profilu nazywamy:
11. Siła oporu i siła nośna zależą m.in. od gęstości powietrza - dla większej gęstości powietrza siła nośna
12. Oderwanie strug powietrza od powierzchni skrzydła
13. Jednostronne podwinięcie końcówki skrzydła (klapa)
14. Kiedy mówimy o oderwaniu strug?
15. W miarę zwiększania kąta natarcia skrzydła paralotni strugi powietrza zaczynają się odrywać od powierzchni płata. W którym miejscu proces ten rozpoczyna się i w jakim kierunku postępuje?
16. Gdzie znajduje się punkt określający najmniejszą prędkość opadania na wykresie biegunowej obok ?
17. Ile wynosi prędkość najlepszej doskonałości wg biegunowej przedstawionej na wykresie ?
SPRZĘT
1. Poszycie górne i dolne paralotni
2. Linki paralotni są obciążone w różny sposób. Które grupy linek są podczas lotu obciążone najbardziej?
3. Jak nazywamy element łączący linki zbiorcze paralotni
z taśmami nośnymi?
4. Wszystkie włókna syntetyczne:
5. Uprząż paralotniowa:
6. Wydłużenie skrzydła jest opisywane stosunkiem:
7. Poprzez zaciąganie (wybieranie) obu linek sterowych
8. Przy luźnych linkach sterowych
9. Jak nazywają się otwory wykonane w ściankach cel i żebrach skrzydła?
PRAWO
1. Co to jest licencja?
2. Czy egzamin teoretyczny na SK jest płatny?
3. Czy egzamin praktyczny na SK jest płatny?
4. Jaki dokument należy mieć przy sobie przy wykonywaniu lotów?
5. Jakie są wymogi na SK:
6. Kto może wystawić świadectwo kwalifikacji?
7. Co jaki czas trzeba odnowić SK?
8. Co jest zapewnione w przestrzeni niekontrolowanej kontrolowanej?
TECHNIKA PILOTAŻU
1. Czy pilot powinien od czasu do czasu umyślnie wyzwolić spadochron rezerwowy, ażeby sprawdzić jego stan techniczny i prawidłowe działanie?
2. Jakie niebezpieczeństwa grożą pilotowi wlatującemu
z minimalną prędkością w obszar turbulencji?
3. Podczas spadochronowania:
4. Podczas startu, w fazie przyspieszania, komory końcówek skrzydła nie wypełniają się.
5. Standardowe wyprowadzanie paralotni ze spadochronowania ustalonego polega na:
6. Dynamiczny stall:
7. Korkociąg należy zakończyć przez:
8. Korkociąg to jest:
9. Jednostronne podwinięcie skrzydła (klapa):
10. Spadochron ratunkowy (rezerwowy):
11. Lądowanie na zboczu
12. Przy pomocy trymerów
13. Planowanie lotu obejmuje:
14. Kontrola przed startem powinna zawsze odbywać się:
15. Jak należy przelatywać przez obszary o zwiększonej turbulencji?
16. Po oderwaniu się od ziemi
17. Pełne, właściwe podejście do lądowania powinno zawierać:
18. Stały wiatr od tyłu podczas lotu:
19. Z jaką prędkością należy lecieć podczas podejścia końcowego?
20. Oderwanie się od ziemi i odlot.
21. Lądowanie na zboczu należy wykonać:
22. Ze spadochronowania wyprowadza się paralotnię prawidłowo przez:
23. Sposób wyprowadzenia paralotni ze spadochronowania ustalonego.
24. Jakim działaniem pilot może w sposób kontrolowany wyprowadzić paralotnię z korkociągu?
25. Jakie czynności serwisowe, wykonywane w regularnych odstępach czasu, zalecają producenci spadochronów rezerwowych?
26. Lądowanie poza oficjalnym lądowiskiem niesie ze sobą zwiększone ryzyko wypadku gdy:
CZŁOWIEK – OGRANICZENIA
1. Aktywne słuchanie to
2. Alkohol jest substancją:
3. Na co wpływa alkohol ?
4. Tłuste potrawy a wchłanianie alkoholu,
5. Alkohol a gospodarka tlenowa mózgu
6. Co wchodzi w skład centralnego systemu nerwowego
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hisieher
Gość
|
Wysłany: Nie 9:40, 30 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
z wczorajszego egzaminu, pytanie z meteorologii na którym wiele osób się sypie:
Co przedstawiają izobary?
odp: Zmiany ciśnienia (a nie ogólny rozkład czy coś takiego co daje dużo ludzi mi.in. ja )
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gollum
Gość
|
Wysłany: Śro 23:12, 03 Paź 2007 Temat postu: uwagi i dodatki |
|
|
Meteo:
Oprócz przedziwnych izobar wyznaczających zmianę ciśnienia tylko i wyłacznie dlatego że występują w pytaniu w liczbie mnogiej było jeszcze pytanie o sposób wyznaczania wysokości chmur - poprawna odpowiedź: od poziomu gruntu do podstawy chmury.
Aerodynamika:
W którym punkcie biegunowej rozpoczyna się oderwanie strug od profilu?
Sprzęt:
Z czego nie można budowac paralotni - z tkaniny spadachronowej.
W pytaniu o własciwości włókien syntetycznych (nie pamiętam dokładnego sformułowania) poprawna odpowiedź brzmiała, że jak się wypłuka z nich impregnat to stają się bardziej chropowate i przepuszczalne.
Prawo:
W pytaniu o definicję ŚK należy wybrać dokładnie zgodną z przepisami a wszystkie odpowiedzi są bardzo podobne (dwie różniły się tylko zwrotem "dokument upoważniający" i "dokument dający upoważnienie").
Technika pilotażu:
W pytaniu o pełne właściwe podejście do lądowania należy pamiętać o "pozycji" bo dwie z możliwych odpowiedzi różnia się wyłacznie tym słowem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 1:24, 04 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
ke pasa z tymi izobarami?
Za wikipedią:
Izobara to izolinia łącząca punkty na mapie klimatycznej o takiej samej wartości ciśnienia atmosferycznego (sprowadzonego do tej samej wysokości) w danej chwili.
A zmianę (gradient) to się wyznacza dopiero. Jak izobary są gesto to gradient duży, jak daleko od siebie, to gradient mały.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaros
Gość
|
Wysłany: Nie 12:06, 18 Maj 2008 Temat postu: Zakres pytań i praktyka |
|
|
Radze dobrze zapoaznać się z pytaniami zawartymi w postach powyżej, to pozwala na zaliczenie egzaminu teoretycznego.
Jeśli chodzi o egzamin praktyczny to to już zalezy od warunków, mozliwości terenowych i egzaminatorów. U nas wszyscy mieli uprawnienia do holowania wiec praktyka obejmowała mniej wiecej prawidlowe ocenienie warunkow meteo, przygotowanie i sprawdzenia sprzetu przed startem, prawidlowego holu, wyczepienia, wytraceniu wysokosci, zajeciu pozycji i prawidlowego ladowania w wyznaczonym miejscu.
Waże jest też zebranie i wypelnienie w domu wszystkich dokumentów co znacznie usprawnia proces zbierania papierkologii podczas egzaminu.
pozdrawiam i życzę powodzenia w kolejnych sesjach egzaminacyjnych
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|